گردشگری و صلح محور اصلی برنامه‌های دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، برنامه‌های اجرایی در هفته گرامیداشت روز جهانی گردشگری،۱۲-۵ مهرماه جاری را با محوریت گردشگری و صلح تشریح کرد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ابوطالب قاسمی با بیان این خبر گفت: همزمان با روز و هفته جهانی گردشگری که سازمان جهانی گردشگری (UN Tourism) آن را سال  گردشگری و صلح نام‌گذاری کرده است، دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری  به منظور تبیین و بسط مفاهیم موضوعاتی مانند گردشگری و صلح، امنیت، ثبات و نهادینه کردن مباحث آموزشی مرتبط، اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی کرده است.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: نشست علمی – تخصصی  واکاوی موانع توسعه گردشگری شهر تهران با تاکید بر حوزه نهادی با همکاری شهرداری تهران در تاریخ ۸ مهرماه و با حضور اساتید صاحبنظر، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران در محل وزارتخانه متبوع یکی از برنامه‌های اصلی در این حوزه است.

او گفت: نشست بین‌المللی گردشگری و صلح در تاریخ ۹مهر ماه نیز از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران و حضور اساتید دانشگاه‌های مطرح در حوزه گردشگری مانند دانشگاه علامه طباطبایی، تربیت مدرس، خوارزمی و سایر موسسات و انجمن‌های فعال برگزار می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد:  قابل ذکر است رییس انجمن گردشگری و صلح انگلستان نیز در این نشست به صورت انلاین حضور خواهند داشت. در این رابطه و به منظور بهره‌مندی حداکثری از مباحث ذکر شده پخش تلوزیون اینترنتی و اتاق مجازی نیز در این رویداد مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: خانه اندیشمندان علوم انسانی با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران نیز در تاریخ ۹مهرماه و در محل خانه اندیشمندان، همایش مردمی  صلح و گردشگری را نیز برنامه‌ریزی کرده است و سایر استان‌های کشور متناظر با این رویدادها، اقدامات متعددی را برنامه‌ریزی و اجرا خواهند کرد که برخی از آنها با مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و تحت عنوان  قلم صلح و برخی نشست‌های تخصصی با دانشگاه‌های مادر استان خواهد بود.

او افزود: در ادامه مقرر است با همکاری دانشکده گردشگری دانشگاه تهران، اولین همایش بین‌المللی صنعت گردشگری در تاریخ ۱۰ مهر ماه و با موضوعات فرهنگ، هنر، عشایر، روستاها و شهرها، خوراک و مذهب برگزار شود. همزمان با این همایش کارگاه های تخصصی متنوعی در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برنامه‌ریزی شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: همزمان با این رویداد از کتاب فعالیت‌های اتحادیه دانشجویان گردشگری از ۲۲ دانشگاه که طی دو سال اخیر موجبات فعالیت آنها در حوزه گردشگری با این وزارتخانه و دانشگاه تهیه شده است، رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700450
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha